4 Şubat 2014 Salı

savascinin yolu


yureklerinde bir huzur vardi. su her seyini kaybetmis olanlarin korkusuzlugu ile doluydular, elde etmesi kolay olmayan, ancak elde ettikten sonra hep suren korkusuzlukla.aleksandr soljenitsin



hala portland'dayim muzaffer romalilar. portdland elbet anlatmakla bitmez ki zaten pek birsey anlattigim da yok, yasamaktan yazmaya vakit kalmiyor. blogda tamamlanmayi bekleyen bir suru yazi taslagi var ve ben simdi onlari birakip, gecen ay portland sanat muzesini ziyaretci akinina ugratan sergiden haber vermek istiyorum.  

gecen ay portland sanat muzesinde buyuk bir heyecan vardi. muzenin aksam ona kadar acik oldugu cuma geceleri kalabalik kuyruklar caddelere tasti. bu coskunun nedeni japonya'dan gelen samuray sergisi idi. ben de bir cuma aksami, aldim kendimi samuraylari, atlarini, giysilerini, maskelerini gormeye muzeye goturdum. 5 saat kalmisim, kapanmasaydi daha da kalirdim, firsatini bulsam orada uyurdum. bazi detaylara uzun uzun dalmisim, hala gozumun onundeler. 

oyle gercek, canli ve guclu duruyorlardi ki o cok sevdigim hikaye anlaticisinin sozleri hic gitmedi kulaklarimdan. der ki o "iki gercek samuray dovusurken yenisemezlermis. harasinda dovusen bir samuray asla yenilmezmis." karsimda duran adamlar yenilmez gorunuyorlardi ve sanki ruhlarini bugune, buraya tasimislardi. olum korkusunu yendikleri soylenen bu buşilerin yuzlerine baktikca bir nevi olumle burun buruna gelme ani yasadim. 
oyle buyuk bir adrenalin. 


bir yandan "bu buşido sana gore degil cocugum" derken bir yandan da yuzyillar otesinden haralarindaki gucu gozlerime isinladilar sanki. 


etkilendigim sergilerden, filmlerden, kitaplardan genelde basim dumanli cikarim, bu kez tam tersi iki ayagim yere saglam basarak ciktim sergiden. kaynagi belirsiz bir isikla aydinlanan, birbirlerine asik bu adamlar bana kendinde kalma yolunda buyuk bir hediye verdiler o aksam. 


sergi portland'dan nereye gitti bilmiyorum, kristal kure google biliyordur, sorun. biryerlerde rastlarsaniz kacirmayin. 
bir de dilek: topraklanin, her nereye basiyorsaniz, saglam basin, hissedin.



















   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder